O productivitate mai mare la munca? Da, se poate!

Cu toții știm senzația – plecam de la birou, la sfârșitul unei zile lungi, simtindu-ne nemulțumiți de ceea ce am reușit să realizăm. Există atât de multe distrageri în birourile moderne, de la colegi de muncă zgomotoși, spații de lucru aglomerate până la social media sau telefoane ce suna constant.

La moll, ne concentrăm pe proiectarea și fabricarea de mobilier ergonomic de calitate pentru birouri din întreaga lume. Mobilierul ergonomic s-a dovedit că reduce disconfortul, previne problemele de sanatate (dureri de cap, spate ori gat) și crește productivitatea la locul de muncă – sau acasa! Dar cum putem lucra mai eficient, pentru a ne îndeplini sarcinile la timp?

În postarea de azi vă oferim cateva sfaturi rapide pentru creșterea productivității la locul de muncă:

  1. Organizează-te

Primul nostru sfat pentru a vă crește productivitatea la locul de muncă este organizarea. Aceasta înseamnă atat organizarea mediului tau de lucru, cât și a volumului de lucru, pentru a curata, a stabili priorități și a-ti clarifica ziua de lucru.

Mediile de lucru dezordonate duc la stres și la distragerea atenției. Luându-ne câteva minute pentru a sorta fișierele, a aranja dosarele de pe masa, a curăța masa de birou, a pune gunoiul în coș și a ne organiza în general spațiul de lucru vom vedea diferente in starea noastra de spirit și in capacitatea noastra de a ne concentra. Crearea unei liste de sarcini vă va ajuta să vă ordonați sarcinile pentru ziua sau săptămâna. Folosirea unui planificator de hârtie/online vă va permite să urmăriți viitoarele întâlniri, termene și sarcini. Un planificator tipărit vă va oferi, de asemenea,   pauze regulate ochilor de la strălucirea monitorului. Dacă aveți aceste informații la îndemână, veti acordați prioritate sarcinii de lucru și veti finaliza sarcinile la timp.

Unul dintre avantajele prioritizării muncii  este să puteți evita să faceți mai multe sarcini. Deși multitasking-ul este adesea privit ca o abilitate de dorit, un studiu din 2014 al Universității din Sussex susține că multitasking-ul  are un impact asupra atenției noastre, a bunăstării noastre socio-emoționale și chiar  schimba structura creierului nostru. Concentrarea pe realizarea unei singure sarcini înainte de a trece la următoarea va ajuta cu siguranță la creșterea productivității tale la birou.

2. Limiteaza distragerile

Al doilea sfat pentru a crește productivitatea la locul de muncă este să limitezi distragerea atenției. Aceasta poate lua mai multe forme, de la colegi de muncă la e-mailuri, până la notificarile de pe social media sau chat – oricare dintre ele poate fi responsabilă pentru ca ziua noastră de lucru bine planificată să se deterioreze …în ore de amânare.

Deși a avea colegi de muncă poate fi una dintre cele mai pozitive părți ale lucrului într-un birou, vor exista momente când va trebui să ramai singur pentru a termina un proiect. Pentru a evita orice tensiune, cel mai bine este să comunici în mod clar colegilor de muncă atunci când vă distrag atenția sau când o sarcină necesită atenția ta completă, atât direct, cât și prin mesaje online.

Dezactivarea notificărilor prin e-mail și telefon vă vor împiedica să vă distrageți atenția și iti va permite să aloci o parte din ziua ta de lucru pentru a te ocupa de căsuța de e-mail, cum ar fi 30 de minute când ajungi dimineața și 30 de minute înainte de a pleca.

Social media este cel mai bine folosit ca recompensă, cum ar fi în pauza de masă sau după ce ați finalizat o sarcină mare sau complicată. Astfel vei ramane motivat și nu te vei mai simti vinovat pentru că amâni lucrurile la care ar trebui sa lucrezi.  

3. Fa alegeri sănătoase

O altă modalitate de a crește productivitatea la birou este de a face alegeri sănătoase pe tot parcursul zilei de lucru. Luând pauze regulate, de exemplu, vei permite creierului să aibă șansa de a se reseta și de a veni cu idei noi, în timp ce menținerea consumului de cofeină sub control vei putea sa te concentrezi pentru perioade mai lungi, fără a deveni neliniștit.

Exercițiile fizice sunt utile în special pentru productivitate, deoarece s-a dovedit că activitatea fizică îmbunătățește funcția creierului, precum și scade nivelul de stres și îmbunătățeste starea de spirit. Exercițiile fizice în timpul pauzei de prânz s-au dovedit, de asemenea, că vă echipeaza pentru a face față colegilor de muncă și a fi mai mulțumit la sfârșitul zilei.

Mobilierul ergonomic de birou este un alt mod de a-ti menține o sănătate bună și de a crește productivitatea. Acesta corectează postura și poate fi ajustat pentru a se potrivi corpului și mișcărilor tale, prevenind rănile la locul de muncă și protejând coloana vertebrală. Mobilierul ergonomic de lucru include birouri, scaune de birou, birouri de studiu, mousepad, mouse, tastaturi reglabile și sertare mobile. Gama noastră de birouri ergonomice, scaune de birou și alte produse pot fi găsite aici.

4. Stabileste-ti propriile termene

Creșterea productivității  poate fi realizată și prin stabilirea propriilor termene de livrare. Astfel vă trageți singuri la răspundere pentru îndeplinirea anumitor sarcini; puteți împărți proiectele mari în obiective realizabile pe o anumită perioadă de timp. Crearea propriilor date limită este o modalitate de a va asigura că gestionați eficient timpul și urmariti sarcinile până la finalizare. Exista mai multe tehnici si chiar si aplicatii mobile care va pot ajuta. 


5. Utilizați sunete ambientale

Ultimul nostru sfat pentru creșterea productivității la locul de muncă este încercarea sunetului ambiental. Dacă lucrați într-un birou aglomerat și vă este greu să vă concentrați, sunetul ambiental poate fi folosit pentru a vă concentra și a vă stimula creativitatea. În 2014, un studiu evaluat de colegi de la Universitatea din Chicago a constatat că un „nivel moderat” al sunetului ambiental este „propice pentru cunoașterea creativă”, sporind abilitățile noastre de rezolvare a problemelor și creative.

Sunetele populare includ valuri, vânt, ploaie, șeminee, cafenele și cântări de păsări – există o varietate de site-uri web și aplicații disponibile care oferă sunet ambiental gratuit atât pentru desktop, cât și pentru mobil. Coffitivity, de exemplu, reproduce zgomotul ambiental al unei cafenele, în timp ce Rainy Mood este renumit pentru sunetele de furtună. Amestecați diverse sunete în propria coloană sonoră ambientală. Cu alte milioane de rezultate pentru videoclipurile cu „sunet ambiental” (ambient sound) pe YouTube, sigur veți găsi sunetul perfect care sa vă va ajute să îndepliniți sarcina.

În concluzie, diverse studii au dovedit că organizarea, limitarea distragerilor, luarea de decizii sănătoase, inclusiv utilizarea mobilierului ergonomic, stabilirea propriilor termene limita și utilizarea sunetului ambiental sunt toate modalități eficiente de creștere a productivității la locul de muncă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *