Despre ordine în camera copiilor și … comportamentul exemplar al părinților

Fara indoiala, părinții sunt cel mai important model pentru copiii lor. Încă de la început, părinții ar trebui să dea un exemplu in ce priveste “nivelul de ordine” dorit, spre copiii lor. Dacă părinții fac curățenie și pun lucrurile pe care le folosesc înapoi de unde le-au luat, în fiecare zi, copiii învață de la ei in mod simplu: observându-i și imitându-i.

Când jucăriile și alte obiecte de genul sunt împrăștiate pe toată podeaua, cand pernele și păturile se îngrămădesc, pentru mulți copii inseamna ca incaperea lor este în perfectă ordine. Insa părinții văd de obicei lucrurile diferit și își doresc ca micutii lor copii (sau adolescentii) sa fie conștienți de nevoia de ordine.

Amenajarea este, de asemenea, ușurată de mobilierul adecvat pentru camera copiilor. 

Care sunt condițiile prealabile pentru o cameră pentru copii ordonată?

  1. rafturile bine organizate, 
  2. birourile pentru copii cu sertare,
  3. sistemele inteligente de organizare și 
  4. spațiul de depozitare suficient. 

De asemenea, părinții nu ar trebui să reacționeze prea meticulos la bucățile de Lego și la grămezile de haine care stau în jur. Acest lucru promovează ordonarea independentă. La vârsta de cinci sau șase ani, copiii sunt deja capabili să își curețe propria cameră și să mențină ordinea.

În plus, părinții trebuie să se asigure că rafturile și șinele cu cârlig sunt instalate la o înălțime potrivită pentru copii și că toate mobilierele sunt stabile. Aspectele legate de siguranță, sănătate și calitate trebuie, de asemenea, luate în considerare la alegerea mobilierului camerei copiilor.

Cum poate fi “invatata” ordinea?

Sa ai copii ce își ordonează întotdeauna camera – iata o dorință plina de aspiratie! De ce pare uneori atat de ireala aceasta dorinta? Pentru că nimeni nu se naște cu dorința de a face ordine. Mai mult, nu există „o singura ordine”, spune Ursula Kittner din Düsseldorf, care a facut din subiectul ordonării și structurării centrul vieții sale profesionale.

„Pe parcursul vieții înveți să-ți dezvolți sistemul individual de ordine. Acest lucru poate diferi de sistemele altora – principalul lucru este că își servește scopul. În mod ideal, părinții nu forțează propria lor înțelegere a ordinii asupra copiilor lor, ci îi motivează să-și găsească propriul sistem care poate fi aplicat tuturor domeniilor vieții ”, adaugă Ursula Kittner.

Am compilat sfaturi despre modul în care părinții le pot arăta copiilor cum curățenia poate fi distractivă:

  • Susțineți, explicați și ghidați: un copil trebuie să învețe cum să facă ordine și nu poate face acest lucru, la început, fără ajutorul părinților. Nu este suficient ca părinții să urmărească sau să spună: „Acum vă rog să curățați camera”. Părinții trebuie să demonstreze pașii individuali, să explice procedura și să încurajeze copilul să participe. Ar trebui făcută o încercare de a motiva copilul, de exemplu spunând: „M-ai putea ajuta să pun jucăriile în cutie?” Este mult mai distractiv împreună.
  • Lasă-i să facă ei înșiși asta – cand copilul este deja mare: Odată ce copiii sunt în preajmă să facă curățenie. Pentru un copil, cel mai maret lucru este să poată face ceva pe cont propriu. S-ar putea să dureze puțin mai mult la început, dar din când în când copilul va face schimbări și apoi va merge puțin mai repede. Copilului ar trebui să i se acorde timp și răbdare.
  • Instrumentele de organizare creativă simplifică procesul de ordonare: ordonarea poate începe cu un cântec. Un exemplu în acest sens este: „Ordine, ordine, jocul s-a terminat. Ieși din colțurile tale, nu te ascunde. Curăță, curăță, jocul s-a terminat.”
  • Sunt potrivite și cutii, recipiente sau sertare cu imagini / fotografii ale conținutului respectiv. În acest fel copilul se poate orienta și știe ce, cum și unde se potriveste
  • Comunicarea regulilor clare: Părinții ar trebui să-i spună copilului că următorul joc nu începe până când vechea jucărie nu a fost pusa deoparte. Copiii păstrează viziunea de ansamblu și nu sunt copleșiți.
  • Rămâneți consecvent și rezistați: consecințele, pentru copii, sunt fundamentale. Părinții ar trebui să fie fermi și să nu facă singuri curățenie dacă copilul nu respectă cererea de curățenie. Dacă nu sunt ordonati, alte jocuri se vor juca.

De ce sunt atât de importante ordinea și o atmosferă bună de învățare?

Pentru elevii de clasa întâi, elevii de școală primară și adolescenți, o cameră ordonată este importantă pentru a-și putea face temele cu concentrare și a nu fi distrasi. Dacă modificările aduse camerei sunt ușor de făcut, depinde și de locul de muncă și de posibilitățile pe care le oferă.

Pentru a crea ordine pentru materialele de învățare și de lucru, spațiul de lucru și spațiul de stocare sunt necesare mai presus de toate. Este avantajos dacă poate fi instalat aproape de locul de învățare, adică de propriul birou, deoarece majoritatea materialului se acumulează acolo.

Din moment ce haosul din jurul biroului duce la distragerea atenției, Moll a dezvoltat mese, scaune, accesorii și piese suplimentare, care sunt practice și ergonomice. Sertarele birourilor și containerelor Moll nu sunt pur și simplu goale, ci pot fi echipate cu compartimente, separatoare și seturi de organizare. Ascuțitoarele și distribuitoarele de bandă adezivă sunt deja integrate.

De ce este atât de importantă învățarea la propriul birou, pentru copii?

“Nu există haos creativ în sens pozitiv – foarte puțini oameni pot fi creativi din haos. Nu veți reusi: prea multă distragere, timp pierdut in cautare, gândurile nu pot fi sortate”, spune Ursula Kittner, care a experimentat, de asemenea, că creativitatea se poate desfășura cel mai bine atunci când există o anumită libertate.

Ordinea în jurul biroului vă invită să fiți creativi și să învățați. Dacă nu există suficient spațiu de depozitare la birou, extensiile laterale ale blaturilor de masă, componentele suplimentare sau recipientele pot ajuta. O învățare bună și sănătoasă este posibilă numai atunci când totul din jur și de la birou este adaptat copilului.

În acest fel, materialele de lucru și de învățare ar trebui să fie la locul potrivit. Un elev are nevoie de suficient spațiu de depozitare la biroul său pentru cărți și caiete. Sistemele de birou, cum ar fi cele de la moll, pot fi modernizate cu module adecvate și astfel pot crea suprafețele de depozitare necesare pe masă. Acest lucru funcționează, de exemplu, prin plăci de extensie care măresc suprafața de lucru în toate direcțiile: spre stânga, dreapta sau spre spate. Există, de asemenea, rafturi care pot fi atașate la peretele din spatele mesei – un lucru practic mai ales dacă nu există spațiu pe lateral.

Recipiente sau sertare cu compartimente separate, acuarele, pixuri și alte lucruri mici. Un recipient suplimentar oferă nu numai spațiu de stocare mobil, ci și o prezentare generală în raft. Deoarece interiorul este conceput în așa fel încât atât dosarele, cât și ustensilele mici își găsesc locul în el.

La birourile pentru copii Moll, părinții vor găsi aceste și multe alte facilități potrivite pentru fiecare masă de birou! Astfel, ordinea în jurul biroului este simplu de menținut, mereu!

Sursa: moll-funktion.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *